Lediga tjänster

Strategisk inköpare

Om bolaget:

Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt och expansivt företag som arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. Vi tillverkar framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har drygt 420 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi. Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål – att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen. 

Välkommen till ett företag som verkar internationellt där du tillsammans med mycket kompetenta medarbetare får chansen att bidra till att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen. Cambrex ser gärna sina medarbetare växa och därför är dina chanser till såväl yrkesmässig som personlig utveckling stora. 

Om rollen 

Vi söker nu en strategisk inköpare som kommer att ansvara för våra råvaruinköp. Kontaktytorna är många och som strategisk inköpare samarbetar du internt med fabrikschefer, kvalitetsavdelning, produktutveckling, Supply chain coordinator etc.  

Förutom själva råvaruinköpen från befintliga leverantörer omfattar ansvaret bl. a att ta fram spendanalyser, göra riskanalyser av leveranskedja och att ansvara för pris- och avtalsförhandlingar. Vidare kommer du, tillsammans med kvalitetsavdelningen leda audits hos leverantörer och tillsammans med Supply Chain Coordinator driva olika projekt. Du genomför regelbunden leverantörsutvärdering och utveckling och bygger relationer med leverantörer.  

Placering för tjänsten är i Karlskoga och du kommer att rapportera till Chef inköp och kundservice. Inköps- och kundserviceteamet består idag av en chef, tre personer inom inköp och tre personer på kundservice.  

Vår kandidat 

Du har teknisk utbildning på högskolenivå, gärna inom kemi och några års erfarenhet som inköpare inom tillverkande industri. Din förmåga att förhandla och teckna avtal är god och du trivs med att kommunicera med kollegor och leverantörer.  

För att trivas hos oss uppskattar du omväxlande arbetsuppgifter. Du är noggrann, affärsmässig, drivande och kan arbeta både självständigt och i team, stundtals i ett högt tempo. Förmåga att prioritera och hålla deadlines värdesätter vi också högt. 

Vidare är du lyhörd och analytisk samt har en god kommersiell förståelse för kostnadsmodeller vilket gör att du kan fatta både snabba och strategiska beslut. Du är affärsmedveten och ser vikten i att arbeta med kvalitet. 

Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska och har goda datakunskaper. Kunskaper i större affärssystem är meriterande. 

Ansökan 

I denna rekrytering samarbetar vi med Consensus. Frågor besvaras av Lena Ahlin, 070-374 34 94 och Daniel Norrman, 072-600 64 47.  Vi ser fram emot att läsa din ansökan som du registrerar på www.consensus.nu senast den 18 mars. 

Välkommen!